PIELĘGNACJA SKÓRY SUCHEJ I ATOPOWEJ

1 marca 2016
Pharmaceris Emotopic

Skóra z tendencją do przesuszania i atopii wymaga specjalnej pielęgnacji. Z pomocą przychodzi specjalistyczna seria dermokosmetyków EMOTOPIC od marki Pharmaceris, polecana od 1.dnia życia.

CZYM JEST ATOPOWE ZAPALENIE SKÓRY?

Atopowe zapalenie skóry (AZS) to przewlekła, nawrotowa, zapalna choroba skóry przebiegająca z nasilonym świądem, charakterystycznym wyglądem i lokalizacją zmian skórnych. Jest jedną z najczęstszych chorób skóry, dotyczy ok. 15-30% dzieci i 1-10% dorosłych.

U osób cierpiących na atopowe zapalenie skóry występują istotne różnice w budowie skóry. Zaburzony jest metabolizm lipidów naskórka (m.in. cholesterolu, ceramidów i wolnych kwasów tłuszczowych), co w konsekwencji prowadzi do nieprawidłowej budowy płaszcza hydrolipidowego. Skóra staje się sucha, szorstka i swędząca – to najbardziej typowy objaw AZS. Ponadto spoiwo międzykomórkowe nie scala wystarczająco ściśle komórek naskórka, co powoduje, że naskórek wygląda jak sito, ułatwiając przenikanie drażniących czynników zewnętrznych i alergenów. To nasila istniejący już stan zapalny i prowadzi do błędnego koła w rozwoju atopii.

BŁĘDNE KOŁO W ROZWOJU AZS

Suchość skóry związana z zaburzeniem bariery hydrolipidowej naskórka wywołuje świąd i zaczerwienienie, co z kolei powoduje, że chory zaczyna się drapać i dodatkowo mechanicznie uszkadza barierę naskórkową. Ma to wpływ na jeszcze szybsze przenikanie substancji drażniących i alergenów oraz nasilenie stanów zapalnych i reakcji alergicznych. Często, na skutek działania substancji drażniących, dochodzi też do nadkażenia (bakteryjnego, wirusowego lub grzybiczego) skóry, co dodatkowo nasila niepożądane objawy. Trudno wyjść z błędnego koła w rozwoju AZS, zwłaszcza że uporczywy świąd i zmiany na skórze powodują nie tylko dyskomfort fizyczny, ale też psychiczny – należy pamiętać, że stres jest jednym z czynników nasilających objawy choroby.

EMOTOPIC cykl błędnego koła

PHARMACERIS EMO
TOPIC

To nowa linia specjalistycznych dermokosmetyków od 1. dnia życia dla niemowląt, dzieci i dorosłych, przeznaczonych do pielęgnacji cery atopowej, wrażliwej, suchej, szorstkiej, z tendencją do swędzenia, podrażnień oraz rozwoju alergii kontaktowych.

Podstawą ich formuły jest połączenie odżywczego oleju canola (o silnym działaniu łagodzącym podrażnienia) z natłuszczającym olejem konopnym (znanym ze swych właściwości wyciszających świąd, pieczenie i stany zapalne skóry), wykazujące medyczną skuteczność w pielęgnacji skóry suchej i atopowej.

Mogą być stosowane także profilaktycznie, na zdrową skórę, aby zapobiegać suchości i minimalizować ryzyko powstawania, nasilenia i nawrotów objawów atopowego zapalenia skóry.

Dermokosmetyki EMOTOPIC przerywają cykl błędnego koła w rozwoju suchości skóry i AZS, wzmacniając barierę naskórka, natłuszczając, nawilżając, kojąc i łagodząc skórę.

Nie zawierają alergenów i substancji drażniących, takich jak parabeny, barwniki czy substancje zapachowe.

Mogą być stosowane bez ograniczeń wiekowych.

Są hipoalergiczne, a ich skuteczność i bezpieczeństwo zostały potwierdzone w badaniach klinicznych pod nadzorem dermatologów dziecięcych. Uzyskały również rekomendację niezależnej placówki, jak Polskie Towarzystwo Pediatryczne.

W skład linii wchodzą:

PRODUKTY DO KĄPIELI I MYCIA