Trzymaj formę!


28 grudnia 2015
Zima w dobrej formie

Zima zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią mrozy, chandra i przygnębienie. Istnieją jednak sposoby, aby uporać się z negatywnymi skutkami zmiany pory roku. Zdradzamy jakie.

Jedz zdrowo

Zimowa dieta zazwyczaj jest uboga w witaminy i minerały. Dlatego w Twoim jadłospisie powinny przeważać sezonowe warzywa i owoce. Niedobory możesz również uzupełniać suplementami diety.

Pamiętaj także o ciepłych posiłkach, które pomogą Ci rozgrzać organizm i utrzymać odpowiednia temperaturę organizmu.

Postaw na aktywność

Prawidłowo zbilansowana dieta powinna być uzupełniona aktywnością fizyczną, szczególnie ruchem na świeżym powietrzu. Pobudza on krążenie krwi, poprawia jakość snu, a także odporność organizmu. Sprawi, że poczujesz się lepiej i będziesz bardziej energetyczny. Jeżeli jednak ruch nie sprawia Ci przyjemności tylko wywołuje ból warto pomyśleć o wsparciu stawów i mięśni od środka stosując preparaty poprawiające ich funkcjonowanie.

Wysypiaj się

Długi, zdrowy sen może sprawić, że nasza kondycja fizyczna i psychiczna ulegnie znacznej poprawie. Staraj się spać 7-8 godzin, a zobaczysz, że rano wstaniesz z nową porcją energii.

Witamina słońca

Jedną z głównych przyczyn zimowej depresji jest brak słońca, a wraz z nim niedobór witaminy D. Jej braki w organizmie przyczyniają się do pojawienia się uczucia senności, osłabienia, problemów z koncentracją oraz większej podatności na infekcje. Jeżeli dokucza Ci spadek nastroju sięgnij po suplementy z witaminą D.

Uśmiechnij się

W końcu nie od wczoraj wiadomo, że śmiech nie tylko poprawia nasz nastrój, ale wpływa również pozytywnie na nasze zdrowie. Dodatkowo promienny uśmiech znaczy często więcej, niż modny strój i dopracowany makijaż.

Oczy w centrum uwagi

W pogoni za dobrą formą nie możesz zapomnieć o oczach. Suche, gorące powietrze oraz długie godziny przed monitorem komputera sprawiają, że pojawia się uczucie piasku pod powiekami, pieczenie oczu oraz osłabienie ostrości widzenia. Nie zapominaj, więc o regularnym stosowaniu nawilżających kropli do oczu.


Przeczytaj również